CFMoto 300GT-E dikuasakan tenaga elektrik, dibangunkan khusus untuk pasukan polis

CFMoto baru-baru ini telah memperkenalkan motosikal elektrik pertama keluarannya yang dibangunkan khusus untuk pasukan polis. Manfaat daripada motosikal yang dijana oleh tenaga elektrik sepenuhnya itu antaranya lebih mesra alam dan sifar emisi.

Menurut CFMoto, pembangunan motosikal elektrik yang diberi nama CFMoto 300GT-E itu antaranya menekankan tahap keselesaan pada paras tertinggi, yang mana ianya digambarkan seperti penunggang dan motosikal bersatu secara keseluruhannya.

Sistem penjana kuasanya pula diletakkan pada posisi tengah dengan penyejukan cecair yang cekap, di samping pusat graviti rendah untuk pengendalian cemerlang. Keluaran kuasanya ialah 18kW dan mampu mencapai kelajuan maksimum 120 km/j. Baterinya boleh dicas dengan pantas dengan jarak perjalanan sekitar 150 km sekali cas.

CFMoto 300GT-E turut dilengkapi panel instrumen TFT berukuran 7 inci dengan sistem sambungan yang dapat menampung komunikasi polis, dan menyediakan perhubungan dengan pengkalan data pihak polis. Juga menyokong status kenderaan berasaskan awan, kemaskini lokasi secara langsung dan sistem navigasi terbina dalam.

Pada masa yang sama, CFMoto 300GT-E turut memiliki sistem penghidup tanpa kunci, tiga mod tunggangan, Bosch ABS, tongkat kaki dengan ciri pemati enjin, fork depan USD dan suspensi belakang jenis gas, semuanya demi memastikan pihak polis menjadi lebih fokus, selesa dan lebih selamat ketika menjalankan tugas.

CFMoto dalam masa terdekat akan memperkenalkan sub-jenama untuk barisan model motosikal elektrik keluarannya, yang akan muncul di pasaran pada masa depan bersama-sama model-model motosikal lain dengan enjin pembakaran dalaman.